PPE DE Partidul Democrat Liberal Arad

Explicații privind votul (3)

 Miercuri, 12 decembrie 2012 - Strasbourg

Raport: Artur Zasada (A7-0364/2012 )

Iosif Matula (PPE ), în scris . − La nivel global, transportul aerian a cunoscut în ultima perioadă o evoluție fără precedent. Dacă, în ultimii 10 ani, 800 de companii aeriene au părăsit piața de profil, în schimb, peste 1 300 de companii și-au făcut apariția. Totodată, companiile aeriene desfășoară aproximativ 90 000 de zboruri zilnice, dintre care mai mult de un sfert sunt în spațiul aerian al UE. Conform previziunilor Eurocontrol pentru următoarea decadă, se estimează o creștere constantă de 5% a numărului de zboruri în Europa, iar cifrele ar putea crește considerabil odată cu depășirea crizei economice actuale. În timp ce la nivelul UE ne confruntăm cu supraaglomerări în aeroporturile principale, potrivit datelor Eurostat, aeroporturile regionale raportează scăderi constante ale ratelor anuale de profit. În acest sens, sunt convins că alocarea sloturilor orare pe aeroporturile din UE trebuie să țină cont de aceste discrepanțe. Aeroporturile regionale pot să mențină un echilibru între capacitatea și cererea de transport aerian al persoanelor și al mărfurilor. Alocarea eficientă a sloturilor orare trebuie să aibă în vedere îmbunătățirea accesului pe aeroporturile regionale nodale, ce ar putea contribui semnificativ la creșterea activității economice și turistice la nivelul regiunilor.